lördag 30 augusti 2008

Hösten börjar ta form

"På gång:" listan till vänster här börjar bli rätt rejäl och jag har redan plockat ut ett par guldkorn som jag vill puffa lite extra för:


"Ashes to ashes" - Jag har redan sett den första säsongen så när som på ett par avsnitt men jag ser gärna om denna uppföljare till "Life on mars".

"Jimmy Kimmel" - Kul att äntligen få se Jimmy Kimmel i svensk TV. Lite trist för Jay Leno som blir undanskuffad till Kanal 9. Han kunde gott och väl få fortsatt på Kanal 5 tills han lägger av nästa år.

"Idol" - vad vore en höst utan "Idol"? En tristare höst. Men jag kommer nog som vanligt att se uttagningarna i början av serien aka freakshowen för att inte titta på det förens det drar ihop sig till finalen.

"Heroes" - Säsong 2 är inte lika bra som säsong 1 det är ett välkänt faktum. Men man måste bara se det ändå för Tim Kring har ju lovat att bättra sig rejält inför den tredje säsongen.

"Hål i väggen" och "Stor i Japan" - mest för att jag gillar Japan i största allmänhet och kanske lite för att "Superklasse"-kockarna Jens och Sebastian äntligen syns i rutan igen i "Stor i Japan".

"Fringe" - förhoppningsvis hösten 2008 stora begivelse.


Var är ni?!

Säsong 2 av "Skins" på Kanal 5 - Att "Supernatural" har dykt upp är en liten tröst men jag vill ände se lite mera realism i rutan och då är "Skins" en given serie.

"Battlestar Galactica" - Jag blir riktigt jävla lack på Kanal 5 när det gäller denna serie som har blivit mosad, upphackad och spritt som ett tunt lager över femmans tablå de senaste åren. Börja om på nytt, sänd miniserien, börja sedan på säsong 1 och arbeta sig sedan framåt genom säsongerna. 4-5 dagar i veckan på SAMMA tid och på en VETTIG tid. Gör om, gör rätt!!

"Doctor Who" - Den mediokra spin-offen "Torchwood" får fortsatt förtroende på TV4+ medan SVT kastade ut "Doctor Who" efter en säsong bara. Vem tar över rodret?


"Weeds" - TV3 sträcksände slutet av säsong 2 eller om det var början av säsong 3(?) förra sommaren (det kan lika gärna ha varit en HEL säsong). Jag vet i alla fall att jag inte har sett Mary-Kate Olsen intåg i serien ännu, slutet (säsong 2) och början (säsong 3) känns bekanta om jag smygläser lite på wikipedia (SPOILERS). I vilket fall som helst - "Weeds", tillbaka i rutan med nya avsnitt!







2 kommentarer:

Anonym sa...

Ashes to ashes tyckte jag inte höll alls samma klass som Life on Mars.

Heroes tröttnade jag på efter en säsong och sen när man läser att säsong var ännu sämre än slutet på första så ångrar jag inte direkt att jag slutade kolla.

Stora i Japan ser jag verkligen fram emot. Med tanke hur bra Superklasse var och vilka sköna killar Jens och Sebastian är så borde det inte kunna bli annat än en fet succé.

andros sa...

Visst är det som så du säger.

Ashes to ashes är bara en bra serie. Men hade jag sett den som en fristående serie (utan att Life on mars hade funnits) hade jag säkert hålt Ashes to ashes högre - jämfört med alla andra serier i genren. Men som sagt, Life on mars hade en sådan hög lägsta nivå så det finns nästan inget att jämnföra den med.

Jag tröttnade faktiskt inte på Heroes efter den första säsongen. Men med tanke på att jag vet hur den andra säsongen är, är den en liten besvikelse.

Det är lite synd att Jens och Sebastian inte fick göra något nytt på direkten. Det är ju ändå nästan 6 år sedan de syntes till sist.