lördag 16 augusti 2008

TV-krönika: 16 augusti 2008

* Björn Borg slutade spela tennis ungefär när jag föddes, Mats Wilander har jag direkt inget minne av som spelare Stefan Edbergs sista grandslam-titlar hon tog under början av 1990-talet och jag brydde mig inte direkt. Jag kan inte relatera till det svenska tennisundret och alla spännande matcher på samma sätt som mina äldre syskon och föräldrar. Men nu har jag hittat "min" match som jag nog kommer att minnas så länge jag lever:

Dubbel-matchen mellan Thomas Johansson/Simon Aspelin och fransmännen Arnaud Clement/Michael Llodra.

7-6
4-6
nitton-sjutton

Det räcker så...

* Kort:

-Jag tycker väldigt synd om Alshammar...
-Semifinaler och finaler på 100m idag!
-Men höjdpunkten idag är nog ändå en viss tennismatch.

* Madonna på Kanal 5 idag. Det skall jag försöka missa.

Inga kommentarer: