fredag 29 augusti 2008

TV-krönika: 29 augusti 2008

* Något bland det roligaste jag vet, som man kan göra på egen hand, är när man lyfter på röven och släpper en så lång och högljud fis så att man skrämmer hästar i galopp. Barnsligt? Ja lite... Kiss och bajshumor? Ja mycket! Men jag tycker ändå att jag har ett förhållandevis normalt förhållingsätt till mina kroppsfunktioner. Gillian McKeith däremot, som man kan se i TV3:s "Tre stora brudar - en liten klänning, ja hon är den bisarra hemsidan ratemypoo.com (NSFW - äckelvarning!) personifierad.

Jag säger som Patrick Sjöberg om Stefan Holm:

"–Sedan är det inte jag som har alla hopp sparade i datorn från min karriär, jag har bara porr. Frågan är vad som egentligen är mest perverst av de två alternativen?"

* Friidrott på SVT i form av Finnkampen på SVT vs. Friidrott på TV4 i form av Golden League? Ett lätt val - jag ser hellre Usain Bolt springa 100 m och Kallur ta revansch i den korta häcken än jag ser Ei Saa Peittää ligga i rygg på Kalle Svensson på 1500 m.

Inga kommentarer: