måndag 8 mars 2010

TV-krönika: 8 mars 2010

* Söndagar har av tradition var den veckodagen då jag väljer den enkla vägen. Tanken var att jag skulle se på den nya danska hyllade tv-serien ”Livet på Laerkevej” men jag valde istället den mera lättillgängliga nystarten av ”Mythbusters” på Discovery istället. Så här i efterhand är det svårt att se om jag gjorde rätt eller ej. Men det visar sig ikväll när ”Livet på Laerkevej” repriseras 22:15 på SVT24.

* Oscarsgalan var en trött tillställning för egen del. Jag gjorde en tapper insatts men somnade halvvägs in i röda mattan och vaknade strax efter fem i morse lagom till att se att ”Hurt Locker” vann priset för bästa film. ”Hurt Locker” - huh?

* Ikväll: TV3 har ett mycket starkt block mellan 20:00-23:00. Först ut matlagningsprogram nummer femtioelva ”Stjärnkockarna” sedan ”Svenska Hollywoodfruar” följt av ”Secret lives of women”.

...annars. ”Boston Tea Party” på Kanal 5 och ”Guldfeber” på TV6. Eller ”Saltön” på SVT1.

Inga kommentarer: