tisdag 30 mars 2010

TV-krönika: 30 mars 2010

* Säsongsavslutning av ”Saltön” under gårdagen och enligt Viveca Lärn den sista delen någonsin, men hon har ändrat sig tidigare angående sin mest kända och kära bokserie. Jag skulle aldrig komma på tanken att läsa böckerna som ligger bakom denna serie, men serien isig har varit av hög kvalité och lagom spännande måndagsunderhållning. Men jag hade nog sett att det var två avsnitt till för ibland kändes handlingen lite väl avsnoppad.

* Nog för att jag gillar Maria Montazami men jantelagen fick sig en törn igår när hon klagade stugan hon hade hyrt inför deras Kanada semester. Det var väl inget fel på den? Men nu ser jag i och för sig detta genom mina medelklass inkomst ögon.

* Kort om det övriga: ”Guldfeber” är fortsatt roligare än F&F:s ”Boston Tea Party”, nog finns det väl bättre ämnen än vatten att ta upp? CSI-trilogin känns krystad och ”Community” på TV6 missade jag som vanligt.

* Ikväll: Glöm finalen av ”Let´s Dance” och ”Idol”. Skit i ”Melodifestivalen” Annas vinst, ”Mästarnas mästare” har årets – hitintills – mest spännande finalupptakt.

Inga kommentarer: