tisdag 16 mars 2010

TV-krönika: 16 mars 2010

* Jag har inte brytt mig om att ta reda på konceptet bakom "Stjärnkockarna", men jag blir sugen på att forska lite mera i det när jag ser att lagupställningarna är samma vecka ut och vecka in. Eller är de det? Schollin, far och son Elving och Swartling med sin sotarmössa.

Någon som vet hur det ligger till?

* "Håkans bar" är precis som jag tänkte mig att det skulle vara. Håkan är sådär lite lagom omedveten om sin egen person och det mesta går fel. Är det inte kaktusarna som ser hängiga ut så är det öl-leveranserna som krånglar.

* Annars är måndagar en av de starkaste tv-kvällarna under hela veckan. "Saltön" är helt okej. Även om det känns som om jag har genomskådat hur det skall sluta. "Boston tea party" är också okej. Men kvällens kungar är helt klart Erik och Mackan som fortsätter att briljera i sitt program "Guldfeber.

* ... men nu skall jag läsa in mig på det som har hänt under helgen i tv-väg eftersom att jag har varit bortrest. Jag är fortfarande inte inläst på historien kring Pluras kokain (om hur det går med hans tv-serie osv.).

Likaså är det en del premiärer nu under veckan som jag måste läsa in mig på. Blandannat "Draknästet och "The Pacific"

Inga kommentarer: