torsdag 21 januari 2010

TV-krönika: 21 januari 2010

* ”Landet Brunsås” signerat Henrik Schyffert och Erik Haag dröp verkligen av den Shyffertska-Haag humorn. Flera grep de använde sig av har vi sett i flertalet av deras föregående produktioner. Svengelskan Haag pratade med den mexikanska ambassadören Pilar har vi sett Schyffert göra i sketchen En svensk informationsfilm från Svenskt näringsliv i tv-serien ”Sverige dansar och ler”. Och Henrik Schyfferts hyllning till limpmackan med Oboj kunde ha varit tagen ur hans ”The 90´s - Ett försvarstal”.

Allt som allt är ”Landet Brunsås” en alldeles lysande, underhållande och lärorik serie som jag mer än gärna bänkar mig framför nästa vecka också. Och jag väljer hellre denna serie än någon av de andra femtioelva nya matprogrammen.

* Handboll – orkar man nu? Hoppas nu bara inte att TV4 fortsätter att köra matcher på bästa sändningstid även om Sverige åker ut.

* Ikväll: Torsdagar har av traditionen alltid varit en stark tv-dag och denna torsdagen är inget undantag. ”Glee” såklart på TV4 21:00.

...”Succéduon med Anders och Måns” (SVT2 21:30) enligt ryktet skall detta avsnitt vara bättre än det första.

...”Fringe” (Kanal 5 22:00) som jag har börjat att titta på igen efter ett uppehåll.

2 kommentarer:

Stekspaden sa...

Det låter ju bra om kvällens Anders och Måns ska vara ännu bättre än ettan som jag tyckte var riktigt kul. Helt klart Sveriges bästa humorprogram på väldigt länge. Antagligen så nära Larry David vi kommer komma i detta land.

andros sa...

Så här i efterhand tyckte att detta avsnittet var helt klart bättre än det första. Många turer och twister.

Jag har även ett nytt favoritsätt att uttrycka mig på nu: "Kultur inavel". Ett väldigt träffsäkert ord på kultureliten som bara umgås med varandra.