lördag 30 januari 2010

Skins S04E01

Jag har ända sedan starten 2007 framhållit ”Skins” som den absolut bästa ungdomsserien år efter år och alltid sett fram mot sen ny säsongsstart. Och just början av varje säsong har alltid varit något utöver det extra. Jag minns S03 då Freddie skejtade nerför en lång backe med diverse hinder och klantiga poliser – en klassiker.

Men.

(SPOILERS)
Början av S04 känns väldigt melankolisk och tragisk när det är Thomas som håller i trådarna i detta avsnittet. Det börjar med en svepande scen över ett fullpackat dansgolv där vi se de flesta av Skinsen supa, knulla, dansa och vi klipper till en helt okänd tjej (Sophia) som tar en överdos och kastar sig ut från ett räcke ner på dansgolvet

Och så håller det på i resten av avsnittet, många sår som rivs upp igen. Problem med kompisar, familjen, polisen, lärarna ja allt är trist, grått och Effy är som bortblåst. Det är så jag tänker mig att ”Skins” skall vara... efter ett par avsnitt in i säsongen. Visst skall denna säsongen ta vid där den första slutade men jag vill dra lite på smilbanden innan jag stirrar ned i avgrunden.
(SPOILERS)

Jag kanske klagar lite väl mycket nu och det skall jag ju egentligen inte göra. En hel del saker som händer i det första avsnittet verkar vara avgörande för hur resten av säsongen skall utveckla sig.

(KLYSCHA)
Och jag ser fram mot att göra denna resa tillsammans med Skinsen även denna säsongen.
(KLYSCHA)

Inga kommentarer: