måndag 11 januari 2010

TV-krönika: 11 januari 2010

* Du är duktig din lilla jävel!

Tobbe satte verkligen standarden i säsongsupptakten av ”I en annan del av Köping” när han berömde den för säsongen nya bekantskapen Frasse som var duktig på tipspromenaden. Och så fortsätter det. Tobbe var en i gänget i säsong 1 för att sedan dominera i säsong 2 och det ser inte bättre ut att han får mest utrymme av alla denna gången också – även om han nu får dricka kaffe efter 17:00 eller inte.

Annars var det lite mera allvarsfyllt denna gång när Linda berättade om sin depression hon hade haft efter att hennes bror hade gift sig. En annan sida av ”I en annan del av Köping”, ett välbehövligt avbräck till den normalt lättsamma tonen i denna serie.


*Jag är verkligen skadad av mina kära tv-serier, jag tittade en stund på ”Plutonen” igårkväll/natt innan jag gick och lade mig och fann mig själv namedroppa: Där är ju Charlie från ”Two and a half med”, Johnny Drama! Och Dr. Cox!


*Ikväll: ”Molinska skrönor” (SVT1 21:00)är de bara hälften så bra som originalen (”Höjdhoppar'n”, ”Midvinterduell (och min personliga favorit)”Kunglig Toilette”) så har vi verkligen något att se fram emot.

...och ”Världens undergång” (SVT1 22:00). Jag vet, det går femtioelva andravärdlskriget dokumentärer på dussinet men just denna är oväntat bra och känns rätt i tiden nu när SVT även visar ”Band of Brothers”.

Inga kommentarer: