måndag 12 oktober 2009

TV-krönika: 7 oktober 2008

* Så rätt men så fel. Men i och för sig bättre än tyskarnas mentala härdsmälta. Ja jag talar om "Wallander", nej "Wallander" i brittiska tappning, inspelad i Sverige skall det vara. Men som sagt - så rätt. Det här var den bästa svenska deckaren jag har sett sedan den första delen i Millenium-trilogin. Och det säger väl något om Beck, Wallander (den svenska då förstårs) och alla andra halvkända deckare som TV4 ger sig i kast med.

Lite väl mycket frosseri i det svenska kan man kanske tycka men då har ni inte sett någon av de tyska/svenska serierna. Då skäms man för att vara svensk...

* "Superman returns" och "Evan den allsmäktige" sändes även igår tillsamans med "Mythbusters" som jag gärna inte missar och såklart"Supernaural". Allt för många alternativ.

* Jag är väldigt nöjd med mig själv att jag nästan bara har fastnat för halvtimmes komediserier iår: "Community", "Modern Family", "The Cleveland Show" och "The Middle". En halvtimme vinner lätt över en timma alla dagar i veckan.

* Ikväll: "Förkväll", jag har absolut inga förhoppningar på detta, men men.

Inga kommentarer: