fredag 16 oktober 2009

TV-krönika: 16 oktober 2009

* Tv4 har köpt in sig på tv-formatet "Biggest Loser". Nail som jag är trodde jag att den här grenen i dokusåpa genren dog ut strax efter Kanal 5:s "Tjockholmen". Först "Mommas Boys" och nu det här? Var skall det sluta...

* Jag har sagt det förut men det tål att upprepas jag H A T A R lokal-tv. Ju närmre in på husknuten desto mindre vill jag ha med det att göra. Med detta sagt är jag glad över att min lokala tv-kanal, 24Corren, harbörjat sammarbeta (numera nedlagda) Kanal Lokas Ulf Holmertz.

Han skall återuppliva Hjärnverket och därmed hoppas jag på att Johan Birath återvänder. Och jag tycker synd om alla som inte har hört hans utläggningar om allt och inget på östgötska. Ett riktigt orginal som för ovanlighetens skull gör sig bra i teven.

* Ikväll: "Blades of glory" som tyvärr krockar med "Brotherhood".

Inga kommentarer: