söndag 6 april 2008

TV-krönika: 6 april 2008

* Det var synd att Siwan åkte ut i gårdagens "Körslaget". Hon har alltid hållt sig på sin kant och varit skötsam under nästan 50 år som artist och hennes kör var minst lika bra som alla andra. Hon var värd att gå vidare även om jag inte riktigt gillar det uttrycket. Jag hade mycket hellre sett att Linda Bengtzing hade åkt ut. Jag börjar bli måttligt trött på Bengtsson, hon är med överallt och tar upp spaltmeter efter spaltmeter i kvällsblaskorna och gråter ut i tid och otid. Är det inte någon fd. älskare som hon trånar efter är det någon sjukdom. Och nu är ju Magnus Hedman singel igen - det är bäst att han håller sig undan.

* Ikväll: "Power of 10", "En call girls dagbok", "Hitmakers" på Kanal 5 och "Smash Lab" på Discovery

* Nu börjar även Upfrontsen för 2008-2009 ge sig till känna. Och jag kör med ett liknande upplägg som jag gjorde förra året vid den här tiden. Allt på ett bräde. Det blir enklast så. Men mera om det senare.

Inga kommentarer: