onsdag 2 april 2008

TV-krönika: 2 april 2008

* Tisdagar har tappat lite av sin forna charm. "House" och "Supernatural" sedan är det dött. "Motorjournalen" har i och för sig haft premiär förra veckan på Kanal 9 tillsammans med "The Office". Men "Motorjournalen" är bara en kopia på det bättre "Top Gear" och "The Office" är en repris.

* Tur att onsdagen håller ångan uppe fortfarande. "Lost", "The Sarah Silverman program","The Tudors" och "Morgonsoffan". Men ett annat program har smygit sig in i onsdagstablån och förgiftar hela min tv-dag. "Barnmorskorna" jag kan inte nog beskriva mitt hat för denna serie och dess likar. Föda-barn-tv är den absolut lägsta formen av tv jag kan tänka mig. Jag trampar hellre på en rostig spik än att slå mig ned framför tv och titta på detta.

I morgon har en annan serie premiär som jag har liknande tankar om, "Spårlöst", men det tar vi då.

* "Hundra höjdare - världens skönaste land" är mera en freakshow än något som man kan ta till sig och skratta åt. Därför ser jag fram mot kvällens premiären av "Sverige pussas och kramas" väldigt mycket.

BULLFI_ _A

Inga kommentarer: