fredag 4 april 2008

TV-krönika: 4 april 2008

* Ja..."Spårlöst". Först och främst all heder åt TV4 som har lyckats samla ihop de tre mest gråtmilda profilerna i ett och samma program: Tilde de Paula, Linda Isaksson och Agneta Sjödin. Men någonstans där slutar jag att titta på detta program. Programidén är det egentligen inget större fel på men när tårkanalerna öppnas i tid och otid får jag en olustkänsla i kroppen. Samma olustkänsla som jag har när jag tittar på "Extreme Home Makeover".

* Ett par tankar om "Sverige pussas och kramas" också. Det når inte hela vägen fram, det är för många kockar som man brukar säga. André Wickström och Henrik Schyffert lirar i en klass för sig, Tore Kullgren kör på i samma stil som i den förra serien ett par roliga gästinhopp men den som överraskar mest är nog Johannes Brost.

* "Californication" har precis fått upp ångan och så är det slut för säsongen. Men vad gör det när "Jericho" är tillbaka?

* T H E W I R E är tillbaka ikväll!! Samma usla sändingstid som förra säsongen men att SVT äntligen sänder två säsonger av "The Wire" tätt inpå varandra tackar och bockar jag för.

* Personen Magnus Uggla är mycket intressantare än vad musikern Magnus Uggla är. Därför blir "Var fan är mitt band?" ett måste att se ikväll.

* Carina Bergs "Berg flyttar in" är en tressant idé man de hon skall bo hos nu under 8 program känns lite meh! Lasse Berghagen, Kicki Danielsson, Arne Weise... WTF!

Inga kommentarer: