onsdag 19 september 2007

Kristallen - Vem vann?

Kvällens värdiga dubbelvinnare - Gänget i "En annan del av Köping"

Årets livsstilsprogram: Lyxfällan
Mitt tips: Jag tippade både Antikrundan och Lyxfällan. ½ rätt.

Årets aktualitetsprogram: Kulturnyheterna
Mitt tips: Efterlyst. Att Kulturnyheterna skulle vinna fanns inte på min karta!?

Årets kvinnliga programledare: Renee Nyberg
Mitt tips: Renee Nyberg

Årets dramaprogram: Tusenbröder
Mitt tips: Höök, jag får skylla på at ajg inte hade någon koll på Tusenbröder, jag ahr bara sett den första omgången avsnitt.

Årets barnprogram: Wild kids
Mitt tips: Eva Funck och hennes Evas funkarprogram var tydligen inget som föll juryn i smaken.

Årets dokumentärprogram: I en annan del av Köping
Mitt tips: I en annan del av Köping. Allt annat utom en vinst för "Köping" hade varit skandal.

Årets kultur- och samhällsprogram: Världens modernaste land
Mitt tips: Världens modernaste land

Årets manliga programledare: Hasse Aro
Mitt tips: Hasse Aro

Årets underhållningsprogram: Melodifestivalen
Mitt tips: Jag trodde väl aldrig att Melodifestivalen skulle vinna? Bonde söker fru hoppades jag på.

Årets humorprogram: Hey Baberiba
Mitt tips: Jag hoppades på Hey Baberiba men jag trodde att Mäklarna skulle vinna. Jag hade fel. Men rätt program vann ändå.

Årets program: I en annan del av Köping
Mitt tips: I en annan del av Köping

5½ rätt av 11. Bättre än mina Emmy tips iaf.

Galan i sig var rätt styltig med Ann söderlund som var ovan med direktsändning och Robert Aschberg och Stina Dabrowski som inte fungerade ihop. Kristian Luuk och "Bingolotto Rickard" är alltid stabila när det är direktsänding. Humorinslagen blandade högt och lågt. Henrik Schyfferts "Näringslivs sketch" är alltid klockren. Och Filippa Bark är som vanligt lika outhärdligt dålig.

Inga kommentarer: