tisdag 2 december 2008

TV-krönika: 2 december 2008

* För drygt ett år sedan hävdade jag att världens bästa julkalender skulle visas 2008. Nu har alltså "Skägget i brevlådan" med Anders & Måns haft premiär. Världens bästa kanske är lite tidigt att säga än så länge, men årets variant känns väldigt vuxenorienterad och något sådan har jag inte varit med om sedan när "Kurt Olssons julkalender" gick 1990. Året därpå sändes "Sunes jul", den sista julkalendern som jag följde dagligen, fan vet om det inte återupprepas 17 år senare...

* Det blev ett väldigt flackande under gårdagen. Först retade jag upp mig på "Halal-tv" i vanlig ordning, sedan satt jag och kliade mig i huvudet när TV4:s "Jul med Sanna, Shirley och Sonja" visades - och undrade vad de ville ha sagt med detta program? Jag han även med att få dåligt samvete för att jag inte har följt med i "Weeds" bättre och roades lite av "Boston Tea Party". Slutligen följde jag sporadiskt dokumentären om Frimurarna på SVT1 och skrattade gott när jag tänkte på Simpson-spoofen Stonecutters.

...jag spelade även in "The secret life of the american teenager" och det lilla jag har sett av det bådar gott - lite sådär amerikanskt präktigt men mkt bättre än "90210" som gick timmen innan.

* Ikväll bänkar jag mig framför damernas handbolls-EM på TV4 - på bästa sändningstid! Gud vad spännande d e t s k l l billllllllli zzzz....

21:00 på Kanal 9 Louis Theroux dokumentär "På jakt i Afrika". Garanterat bra.

Inga kommentarer: