fredag 12 december 2008

TV-krönika: 12 december 2008

* På teve-frontent intet nytt... Ja så kan man sammanfatta mitt teve tittande just nu. Kommer teve på tal är det mest snack om vad som skall visas under julen och om vad som var bäst under 2008 (jag skall själv skriva om teve-året 2008 vad det lider). De flesta serierna jag följer har jag nästa "tittat ikapp på" och i de fall jag inte har gjort det har jag sparat en del till julhelgen. Men lite har jag hunnit att se på den senaste veckan.

* "Ice Road Truckers" andra säsong är bedrövlig. Inte alls samma fart och fläkt som den första, inga profiler förutom skitstöveln Hugh "Polar Bear" Rowland som passande nog kör en septiktank i denna säsong.

* Jag tycker att "Dirty Sexy Money" är en bra serie. Vissa har gett den mycket skit och den är nu nedlagd. Men jag gillar familjen Darling - och serien har tagit ytterligare fart nu när Nick George har blivit vice-president.

* "Ugly Betty" fortsätter att leverera men serien har tappat lite av sin charm sedan Lindsey Lohans karaktär introducerades i serien och när Betty flyttade hemifrån.

* Ikväll: Kastar jag ett öga på "Idol"-finalen medan jag tittar på "Stargate Atlantis" - jag missade förra veckans avsnitt...

Inga kommentarer: