onsdag 13 februari 2008

TV-krönika: 13 februari 2008

* Man skall leva som man lär - men igår såg jag bara de första 5 minuterna av Klass 9A. Men det är ingen större fara serien repriseras inte mindre än 4 ggr. fram till och med den 16 februari.


* Jag kanalsurfade lite igår kväll och hamnade framför ZTV och "Basshunters" nygamla låt "Now You’re Gone". Jag har inte aktivt försökt att vara sig hitta eller undvika denna låt men det var faktiskt första gången jag hörde den. Både låten och musikvideon är bättre än vad orginalet är men fem veckor som nr. 1 i England? Nja...


* Jag vet inte hur TV6 tänkte när de valde att Simpsons skulle presenteras av Disneykanalens nya serie Phineas och Ferb?

* Det är verkligen inte lätt att vara ung snygg och framgångsrik i New York's Upper East Side fick vi lära oss i Gossip Girl. Det vänder sig lite i magen när man tänker på att smörandet för de såkallade "Ivy League" skolorna faktiskt förekommer på riktigt. Men amerikansk dekadens bland överklassungdomarna och i sin tur: föräldrarnas hetsande att få in sina barn på de bästa skolorna gör sig bra på tv.

* Premiären Women's murder club på TV3 krockar med The Tudors på SVT1. Det senare vinner.

* Och missa inte Lost ikväll!!!11!!elva!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Elva?

andros sa...

Ja elva? När man är så exalterad att man snubblar på utropstecknet och råkar skriva en etta eller två istället och när man vill förstärka det ännu mera !!11!elva!

Anonym sa...

Aha. Jag trodde jag missat något i Lost. :-)