torsdag 14 februari 2008

Nytt på SVT våren 2008

Fick just ett nyhetsbrev från SVT.se (även om jag själv inte anmält mig där?) med ett par intressanta nya program utöver det som inte står här: Våren i SVT 2008 (PDF).

De två brittiska komediserierna Gavin & Stacey (bild till vänster) SVT2 onsdag 12 mars 20:00 och Stressad, arg och förbannad SVT2 tisdag 4 mars 20:30, Jag älskar brittiska komediserier så dessa två ser jag fram mot.
Tillsammans med nya avsnitt av Svindlarna och Livet kan börja - 10 år senare och en tv-film om Winston Churchill gör denna vår till en brittisk vår. En vår i min smak.

7 kommentarer:

Ell sa...

Nya avsnitta av Svindlarna? :D Den här dagen kan inte bli bättre! :D :D

andros sa...

Jasså är det en favorit? Själv fastnade jag inte riktigt för den serien.

Ell sa...

Innan jag såg SG-1 var det min absolut favoritserie. Jag har inte sett om säsongerna (förutom första en gång), men jag vet inte... den är helt underbar bara. Jag har en soft spot för just svindlare, så det är väl därför. Och det finns ett avsnitt i säsong 3 som jag läste om på deras hemsida som verkar helt sjukt roligt. ;P

andros sa...

Låt mig gissa du gillar "Oceans Eleven", "Heist" och liknande filmer?

Ell sa...

Jag har inte sett så många såna filmer - tyvärr. Jag har sett Ocean's Eleven dock, och ja, jag gillade den. ;P

andros sa...

Synd bara att mitt minne är såpass dåligt annars kunde jag lätt namedroppa ett dussin sådana filmer. Jag gillar också den här genren när ett gäng sammlas för att gör en kupp/lura någon eller något annat skoj :)

Ell sa...

När du kommer på några - let me know! :D