söndag 10 februari 2008

TV-krönika: 10 februari 2008

* Jag ägnade mest gårdagskvällen åt att studera insidan på mina ögonlock men så mycket snappade jag upp att Amy Diamond och Christer Sjögren gick vidare i Melodifestivalen - och direkt insåg jag att "hotet" mot Melodifestivalen inte är fjortis tjejer som röstar på söta pojkar, det är medelålders tanter som tycker att Christer Sjögren är guds gåva till folket. Mannen som har förstört Elvis låtar för all tid och evighet skall I N T E gå vidare punkt.

* Parkinson är alltid ett stabilt program, gårdagens intervjuer med Jennifer Saunders och Dawn French (vad gamla de har blivit!?) var intressanta och de var så där härligt fräcka när de sa att någon av deras döttrar verkligen gillar Harry Potters "trollstav".

* Annars mest vintersport på teven igår. Svenskarna skjuter bort sig och kör ur - inget nytt alltså.

* Jag vaknade till imorse vid fem tiden jag kunde inte somna om så jag satte på teven och fastnade framför Kingdom hospital på TV6, Stephen Kings version av Riget. Hans version är hyffsad men den går inte upp mot orginalet med Ernst-Hugo Järegård mfl. Och jag kunde inte låta bli att fnissa lite när jag såg de två mongoliderna i källaren när jag kom och tänka på sketchen som "Killinggänget" gjorde för en herrans massa år sedan den är fortfarande kvar i minnet:

-Åke e sjuk.

* As usual ikväll: Nip/Tuck, I en annan del av Köping, Battlestar Galactica och för er som missade det, reprisstart på Robin Hood (TV4) och Jericho kör vidare, även den serien på TV4 (där den hör hemma).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det gamla eller nya avsnitt av Battlestar Galactica på 5:an sön? jag blir galen...

andros sa...

Ingen aning... jag är lika förvirrad som du. Jag har tappat kontrollen helt tackvare att Kanal 5 har bytt både tidpunkt och sändningsdag inför varje säsong. Men jag tror nog att gårdagens avsnitt var nytt. Men jag är inte helt säker.

Anna sa...

Det är verkligen kasst asså....

andros sa...

Mjoo... :/