lördag 27 januari 2007

Hjälp!

Var verkligen Hjälp! så kul som jag trodde att det skulle vara? Svaret är Nja... Johan Rheborg och Robert Gustafsson levererar alltid. Felix Herngren som smyghetrosexuell var kul men paret som hade problem med sitt sexliv var inte roliga. Jag hade förväntat mig mera av Gustaf Hammarsten (näst längst till vänster i bilden), rolltolkningen han gjorde i Tillsammans eller i Skenbart hade passat perfekt in i denna roll dvs. vara alla till lags, halvmesig och velig.

Men tillslut är det nog ändå TV4 som vinner humorkampen, den mellan Hjälp! och Playa del Sol. Hjälp! har det där lilla extra. Men om det verkligen är roligare får vi nog inte veta försen nästa vecka när det andra personerna introduceras, humorn kan droppa rejält, i värsta fall.

Men ni får ändå inte missa Playa del Sol imrogon kl. 20:00 på SVT1.

(bilder via här)

2 kommentarer:

annen sa...

Jag gillade "Hjälp" mer än "Playa del sol" men jag kommer ändå kolla på båda :) Gillar Hjelt och Rheborg!

Björn sa...

Hjälp är så sorgligt usel att det inte är roligt:) Rheborgs ilskna rollfigur var rolig första avsnittet, medan Gustafssons stammare inte var rolig ens då. Han har ju ingen annan roll än att stamma! Och Allings ribba ska vi bara inte tala om. Hjälp är verkligen soppa kokad på en spik.