fredag 5 juni 2009

TV-krönika: 5 juni 2009

* Detta ser ut att kunna bli den bästa sporthelgen hitintills under detta år! Först idag (ca. 13:00) spelar Robin Söderling semi i Franska Öppna. Och på lördag är det dags för en avgörande drabbning mellan Sverige och Danmark i VM-kvalet i fotboll.

* Skall pyssla lite med mina upfronts idag igen. Skriva lite om STARGATE UNIVERSE och THE PRISONER. Ni får gärna tipsa om andra kabelnätverk och serier som verkar vara intressanta. Allt för att skapa den ultimata guiden.

* Ikväll ser jag "V" på TV6 och Jay Lenos sista framträdande i rutan på Kanal 9. Gott nog det.

* Är det fler än jag som tycker att det är hög tid att SVT börjar visa "Big Love" igen? Hoppas nu bara inte att denna serie tillsammans med "Ashes to Ashes" faller i glömska...

* En sista grej! Visst är Aftonbladets "Sopranos"-reklam helt jävla underbar! Jag är väldigt sugen på att införskaffa serien om nu inte SVT får tummen ur och fortsätter att visa repriserna dvs.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag pratade lite med SVT angående Soprano repriserna och tydligen vill de inte riktigt ge den någon plats i tablån. Från början var det ju tänkt att alla säsonger skulle visas i sträck men så blev det ju inte.

andros sa...

Ja det var väl lite olika giv om det va? Först skulle, som du säger, alla säsonger visas på raken. Sedan skulle de visa en-två säsonger i taget med en paus imellan. Men nu verkar det inte bätrte än att de visar det när de känner för det.