måndag 22 juni 2009

TV-krönika: 22 juni 2009

* "Pushing Daises" var verkligen en liten pärla. Serien påminner om något som Tim Burton skulle ha gjort om han sammarbetade med skaparna bakom Carnivalé. Privileged får någ se sig omsprungen 19:00 på söndagarna.

* "Friday Night Lights" följde jag sporadiskt den senaste gången det gick på femman, jag har dålig koll på vad som har hänt. Men det var iaf. en riktigt cliffhanger, Landry erkännade till slut mordet på Tyra ex.

* Det var nog fler än jag som grät en skvätt när den underbara serien "Dead Like Me" gick i graven för 5-6 år sedan i vad vi (jag) trodde var det sista vi skulle se av Geroge, Mason och de andra sköna typerna. Men så fel man kan ha om man inte håller ögonen öppna. Jag snubblade i går över "nyheten" att det har släppts en direkt till dvd-film uppföljning till serien i början av året. Den hamnar högt uppe på måste se listan.

* Ikväll: Allsång på Liseberg. Det var så det hette va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, Lotta på Liseberg hete det ;)