tisdag 7 april 2009

TV-krönika: 7 april 2009

* Jag måste säga att jag är extremt nyfiken på Johan "Stakka Bo" Renck":s Breaking Bad"-avsnitt, avsnitt fem. Men denna gång skall jag inte ha för bråttom med mitt "Breking Bad" tittande. Jag skall precis börja se del tre - skynda låååångsamt.

* "Familjen Babajou" ovanligt bra och engagerande om en invandrarfamilj i 1970/80-talets Sverige. Betydligt bättre än de senaste årens tafatta försök i samma genre och årtionden. Men visst märks det på sina ställen att gänget bakom serien är nybörjare. Vissa moment känns lite väl lustiga och otroliga.

* Jag hoppas verkligen att det är någon där ute i Sverige som tar på sig ansvarat att skriva ned Hoa-Hoas alla citat han vräker ur sig när han kommenterar wrestlingen på Eurosport. De måste bevaras till nästkommande generationer.

* Inget "Big Brother" på TV400 denna vecka men jag misströstar inte så vidare värst mycket. Tablåerna har istället fyllts med Star Trek och Star Wars-filmer!

* Ikväll: "Kobra" SVT2 21:30, ikväll om humor och ingen mindre än Gustav Hammarsten (Tillsammans) skall göra miniversion av The Office. Det kan bli hur bra som helst. ...annars: "Motorjournalen" på Kanal 9 22:00, "House" på TV4 21:00 och "Lost" även det på TV4 22:40.

Inga kommentarer: