torsdag 23 april 2009

Första 10 dagarna med Twitter

Nu har jag haft min Twitter i drygt 10 dagar och det är dags för en liten utvärdering.

-Twitter är egentligen inte mera än en glorifierad RSS-läsare.

-Apropå RSS-läsare... Twitter är ytterligare en "kaka på kaka". Man har en RSS-läsare som pekar på ett Twitter-inlägg som i sin tur pekar på en blogg där man har lagt upp en mängd länkar till något annat.

-Twittra är betydligt mera beroendeframkallande än att blogga. Vilket kan betyda att bloggandet blir mindre frekvent.

-I min jakt på tv-serier/tv-kanaler som Twittrar har jag hittat ett par officiella med bara ett inlägg som pekar på seriens/kanalens hemsida. Jävligt slött. Antingen eller tycker jag.

-Bloggers stavningskontroll anser inte att Twitter är ett riktigt ord utan de gulmarkerar det istället. Det är lite kul. Känner de sig hotade?

1 kommentar:

Fredric Kjellberg sa...

Jag hade lite svårt att förstå meningen med mikrobloggar fram till slutet av förra året men har sedan kommit fram till att Twitter är en inspirationskälla, ett steg emellan blogginläggen och en möjlighet till dialog med människor som man aldrig någonsin får en direktkontakt med via rss eller en traditionell blogg.