fredag 3 april 2009

TV-krönika: 3 april 2009

* Innan det var dags för "Swingtown" igårkväll hade jag några minuter över och slentrianbläddrade i tv-bilagan och fick en akut avundsjukechock! På TV2 Danmark 23:20 fick jag syn på "Sons of Anarachy". Fyfan vad orättvist... :(

* "Swingtown" ja, 1970-talet är ett underskattat årtionde på samma sätt som "Swingtown" är en underskattad serie. Ju fler avsnitt jag ser av serien desto mer förbannad blir jag över att det bara blev en säsong.

* Mellanmjölkens land är inte riktigt redo för den nya världens chockhumor. "Ballar av stål" får skit i tid och otid (av mig med iofs., men det beror inte på humorformen utan på hur den genomförs i detta fallet). Och "Grillad" vållar rubriker både nu och då, Lotta Bromé är den senaste i raden att göra det - hon anmäler Grillad till granskningsnämnden.

* Ikväll: "Talang" och "Berg flyttar in" och så hoppas jag på att hockeyn inte drar över på tiden i Kanalen 5 så att "Fight CLub" ställs in.

Inga kommentarer: