torsdag 26 februari 2009

TV-krönika: 26 februari 2009

* Det var säkert inte klippt till hennes fördel, men det var ändå rätt beklämmande att se karriärkvinnan Karin Karlström under gårdagens "Semestersvenskar" jaga runt efter en fungerande uppkoppling till datorn och täckning till mobilen. Att inte man och barn skällde ut henne på en gång och slängde telefonen i sjön är ett smärre under.

Och hennes sista ord var nästan sorgliga - det skall bli skönt att få komma hem igen och jobba ikapp allt man inte har hunnit med. Det var som att se någon med blödande magsår springa in i en vägg i slowmotion. Vad fan hade hon i Thailand att göra?

* TV3:s "The mentalist" och gårdagens "Lie to me" på TV4 var ointressanta och snudd på tråkiga. Själv föredrar jag lite mera lättsamma "Psych" på ungefär samma tema. Min kvot av såkallade smarta serier har jag fyllt för längesedan.

* Både "The Sarah Silverman program" (säsong 2) och "Entourage" (säsong 3) går på halvfart, men det blir bättre framöver som tur är.

* Ikväll: Hoppas jag på att någon av lastbilschaffisarna drattar i vattnet i "Ice road truckers" och att jag inte glömmer att se "Den rätte för Rosing" som Kanal 5 vänligen nog har låtit reprisera.

Inga kommentarer: