torsdag 20 november 2008

Lasse Kronér - årets julvärd på SVT

Egentligen var det bara en tidsfråga innan Lasse Kronér fick äran att vara julvärd på SVT.

Men har inte SVT bitit sig själva i svansen nu? Profilerna på SVT är inte oändliga Richard Olsson eller Kristin Luuk skulle kunna fungera nästa år, men de namnen kanske fortfarande är lite för starkt förknippade med TV4 än så länge. Men sen? Blossom Tainton-Lindquist 2005 och Lotta Bromé 2003 kanske var lite av högoddsare, de var inga jätteprofiler, men vilka andra av SVT:s stora profiler skulle fungera?

Ragnar Dahlberg är det enda namnet jag har i huvudet just nu, kanske också Peter Harrysson men har är väl inte direkt knuten till SVT längre. Peter Settman skulle kunna fungera. Men jag har svårt att se honom sitta stilla i en fåtölj under hela julaftonen.

Skulle ju vara rätt kul att se Kitty. Eller Anders & Måns. Eller Per Sinding-Larsen.

Själv har jag ju iofs. alltid framhållit att Orvar Säfström skall bli julvärd men det är nog rätt otroligt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min önskevärd har seda Arne slutade varit Allan Svensson, han var ju jättemysig som jultomte i julkalendern förra året (och som Gustav Svensson givetvis) så varför inte?! Lasse Kronér är inte dum han heller (var helt okej på Bingolottos uppesittarkvällar då han var programledare), men jag hade föredragit Allan...

andros sa...

Allan? Ja det vore lite kul, kanske. Men bara om han fick ikläda sig rollen som Gustav Svensson som du säger.