fredag 27 augusti 2010

TV-krönika: 27 augusti 2010

* 20:00 var tiden om man skulle hänga med i tv-svängen igår. Sista delen av "Sommar med Ernst", premiärer av "Val 2010: Utfrågningen", "Losing it with Jillian" och "Välkommen hem". vad jag tittade på? Första 30 min av Ernst sedan "Family Guy" på TV6. Ibland orkar man bara inte.

Politik har jag tröttnat på för längesedan, majoriteten av TV3-produktionerna tilltalar inte mig sedan de blev en kvinnokanal (jag vill egentligen inte vara så trångsynt och kategoriserande men jag tål verkligen inte "Ensam mamma söker" "Du är vad du äter", "Top Model" mfl. program), då inte heller "Välkommen hem".

Och Ernst är alltid Ernst. Jag har under sommaren bara sporadiskt följt hans husbyggande men jag ville ändå se hur det knyts ihop som man brukar säga. Alldeles för mycket rost och järn för min smak - även om det var annorlunda.

* Ikväll: Friidrott! Det gäller att suga ut det mest nu när sommaren går mot sitt slut. Först ut Finnkampen på SVT mellan 17:00-21:00 sedan Diamond League på TV4 20:00-22:00. Annars är det rätt många roliga filmer på TV4 och TV3 under kvällen och natten.

Apropå natten ja... SVT1 visar de sista avsnitten av säsong 2 av "The Sarah Silverman Program" runt två tiden nu i natt. Säsong 3 drar ju igång på Comedy Central fredagen den 3 september. Det känns som om den tv-serien äntligen har hittat hem.

Inga kommentarer: