Visar inlägg med etikett the office us. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett the office us. Visa alla inlägg
torsdag 26 januari 2012
The Office spin-off?
Ända sedan "The Office" (US) slog igenom stort så har det ungefär vartannat år dykt upp spekulationer om en eventuell spin-off. Här är det senaste:
The as-yet untitled show, which is said to be a "family comedy", will focus on Dwight's life at his family beet farm and bed & breakfast. It will be introduced in an episode of The Office later this season set at Schrute Farms. "Paul and Rainn have been joking for years about Dwight's life on the farm, his family and how ill-suited he is to run a B&B.
Via Digitalspy
Själv så tror jag på det först när jag ser det.
Etiketter:
dwight schrute,
the office us
onsdag 25 januari 2012
Counterstrike Source The Office (TV) map
Jag hade gärna sett att åtminstone ett par av datorerna hade haft Dunder Mifflin (Sabre)-skrivbordsbakgrund. Men man kan inte få allt.
Etiketter:
the office us
lördag 30 april 2011
Adjö, Michael
En epok går i graven, Michael Scott lämnar "Dunder Mifflin" och Steve Carell har alltså gjort sitt efter 148 avsnitt. Det har mestadels varit 148 underbara avsnitt med alldeles för många minnen att räkna upp här och nu. Men det är inte det jag vill ha sagt i detta inlägg.
"The Office" skulle ha gått i graven här och nu.
Det är fortfarande tre avsnitt kvar (varav ett är dubbel-avsnitt) och jag antar att det är under dessa tre avsnitt som alla Office-fans skall omprogrameras till att gilla den nya bossen Deangelo Vickers spelad av Will Ferell - även om det inte är klart om han skall återvända i den kommande säsong 8 (vilket inte är troligt).
Det är många andra som är tilltänkta arvtagare. Speciellt alla gästskådespelare som har dykt upp under den sjunde säsongen. Nu när det är klart att det blir en åttonde säsong ser jag hellre att flera gästskådisar dyker upp. Och kanske folk som har skrivits ut ur serien. Och varför inte någon från "The Office UK"?
Jag ser också att den pågående dokumentären får ett avslut (för ni har väl inte glömt filmteamet som följer folket på Dunder Mifflin?).
Men jag ser allra helst - nu när det då är klart för en åttonde säsongen - att det blir den sista. Om inget utöver det vanliga händer det vill säga. Men det är inte troligt.
Etiketter:
the office us
fredag 2 oktober 2009
Family Guy S08E01 - The Office S0601
Stewie och Brian färdas genom parallella-universum med hjälp av en fjärrkontroll och hamnar i en del (o)sannolika universum bland annat får vi se deras mänskliga motsvarigheter.
Säsongspremiären av "Family Guy" var en av de bättre genom åren. Men detta säger jag utan att ha riktigt koll på hur de tidigare 01:orna var. Annorlunda inledning, vilket var kul. Kommer detta att upprepa sig eller är det bara en one-tim-off? "Family Guy" brilljerar verkligen i den här typen av avsnitt då en hel uppsjö av olika scenarier uppstår.
Och Seth MacFarlane lyckades driva med Seth Greens "Robot Chicken" på ett smakfullt sett, nåja.
***
"The Office" Förra säsongens avslutning (Company Picnic) var inget vidare det enda spännande meddet avsnittet var Pams förmodade graviditet. Det lyckades de spinna vidare på mycket bättre i detta avsnittet.
Michael trampar i klaveret när han känner sig utanför och försöker stoppa ett ryckte genom att sprida ett gäng falska. Michael kan senare inte inse när det är dags att sluta på god fot utan insisterar fortfarande på att ha rätten till att säga sitt och "ordna" upp alltihopa.
På det hela taget ett bra avsnitt. Hoppas nu bara att de fortsätter på denna vägen.
Etiketter:
family guy,
the office us
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)