lördag 30 april 2011

Adjö, Michael

En epok går i graven, Michael Scott lämnar "Dunder Mifflin" och Steve Carell har alltså gjort sitt efter 148 avsnitt. Det har mestadels varit 148 underbara avsnitt med alldeles för många minnen att räkna upp här och nu. Men det är inte det jag vill ha sagt i detta inlägg.

"The Office" skulle ha gått i graven här och nu.

Det är fortfarande tre avsnitt kvar (varav ett är dubbel-avsnitt) och jag antar att det är under dessa tre avsnitt som alla Office-fans skall omprogrameras till att gilla den nya bossen Deangelo Vickers spelad av Will Ferell - även om det inte är klart om han skall återvända i den kommande säsong 8 (vilket inte är troligt).

Det är många andra som är tilltänkta arvtagare. Speciellt alla gästskådespelare som har dykt upp under den sjunde säsongen. Nu när det är klart att det blir en åttonde säsong ser jag hellre att flera gästskådisar dyker upp. Och kanske folk som har skrivits ut ur serien. Och varför inte någon från "The Office UK"?

Jag ser också att den pågående dokumentären får ett avslut (för ni har väl inte glömt filmteamet som följer folket på Dunder Mifflin?).

Men jag ser allra helst - nu när det då är klart för en åttonde säsongen - att det blir den sista. Om inget utöver det vanliga händer det vill säga. Men det är inte troligt.

Inga kommentarer: