torsdag 3 januari 2013

Familjen Holstein-Gottorp - ny serie på TV4

Själv har jag mest sett fram mot "Allt faller" Med Schyffert, Rheborg och Gardell (premiär den 10 januari) men TV4 har ytterliggare en humorsattsning på gång så här i början av året:

 I tio avsnitt möter tittarna den älskvärda men lite självupptagna kungafamiljen som är som vi andra på många vis, men ändå inte alls. - Vi fortsätter vår satsning på nya svenska komediserier och jag känner mig mycket stolt och glad över att få presentera en så stark skådespelarensemble i Familjen Holstein-Gottorp. Det är en härlig kombination av etablerade komiker och yngre talanger och jag är övertygad om att de kommer att bjuda tittarna på många skratt nästa år, säger Fredrik Arefalk, programchef TV4-Gruppen. 

 Med blandannat Johan Ulveson som kungen, Sissela Kyle som drottningen och Cecilia Forss som prinsessan. Läs mera om serien här!

Känns direkt som en vuxnare version av Ulvesons tidigare serie "Pappas pengar" (även om den var rolig för både barn och vuxna). Eller vad tycker ni?

2 kommentarer:

Anna Thunman Sköld sa...

Tänkte precis samma sak, om Pappas pengar. Men det blir nog kul. Förhoppningsvis :)

andros sa...

Ja jag hoppas det. Nu när Allt Faller har fått någorlunda ljumna recensioner av de som har sett den.