fredag 5 november 2010

TV-krönika: 5 november 2010

*”Robinson” har bitit sig själv i svansen. Ingen verkar åka ur bara flyttas till en annan ö i väntan på att få komma till ett nytt lag. Från början var de 18 nu är de efter drygt halva programserien nere i 16. Jag har fortfarande stora förhoppningar på att denna säsong blir den allra bästa sedan TV4 nylanserade konceptet ”Robinson” men då får det sluta vara såpass rörigt som det är nu.

*Hellenius hörna fortsätter att leverera men det är synd att Sverige är ett såpass litet land som inte håller för att en och samma programledare kör talkshow mer än en dag i veckan. Den som senast försökte sig på det var Kristian Luuk när han skulle utveckla”Sen kväll med Luuk” konceptet. Men inte ens det höll inte för mer än en dag i veckan. Vi får glädja oss åt att ”Robins” håller hög klass också. Skavlan då undrar ni? Förvisso större gäster och länge programtid, men jag ser hans program mera som ett runda bordet samtal.

*Sist ut ”Ladies på Östermalm”, som vill vara mera sofistikerat än dess föregångare ”Svenska Hollywoodfruar” men jag tror nog ändå att deras livstil sticker i ögonen på medel-svensson om de så är kvinnor eller män har tjänat ihop det själv eller har ärvt. Landet lagom ryter till på skarpen (men kan ändå inte låta bli att titta på programmet).

Ikväll: Skulle jag ha tittat på ”Scream 2” men det hoppar jag över nu när jag missade ”Scream” förra veckan (ja jag vet att man kan titta på dessa filmer i vilken ordning som helst) men jag väljer istället TV6 och ”Legend of the Seeker” och senare på kvällen ”Spartacus: Blood and Sand”.

...eller också bänkar jag mig framför TV3:s film-marathon mellan 19:50-04:10. Men det blir inget ”Idol” för min del bara för att jag är såpass sur över att TV4 visar ”Cirkus Möller halvtimmen mellan ”Idol” och nyheterna istället för ”Modern Family” som de har flyttat undan till elvatiden. "Moderna Family" är alldeles för bra för att bli marginaliserad till runt elvahugget på en fredagskväll.

Inga kommentarer: