måndag 12 april 2010

TV-krönika: 12 april 2010

* Jag undrar om söndagskvällen på SVT1 är något att ha? Jag tittar varken på "Bubblan" eller "Livet på Laerkevej". Jag ser ej heller på alla repriser från veckan som har gått på SVT eller sammanfattningsprogram (Landet runt, Agenda). Det enda som lockar på SVT under en vanlig söndag är "Dokument utifrån" som allt som oftast är sevärt. Gårdagens program handlade till exempel om Exxon Valdez olyckan. Vad hände med de stora dramaserierna runt 21:00 och komediserierna runt 20:00?

* Vem har bestämt att Sveriges befolkning egentligen gillar TV4-deckarna som går vecka ut och vecka in? Människor är vanedjur. Och deckare på TV4 21:00 är ett lika säkert kort som "Kalle Ankas julafton". Många fastnar nog framför dessa filmer mest av gammal vana och brist på annat.

Nej det är dags nu för SVT att kontra med någon stark dramaserie efter aktuellt 21:15.

* Ikväll: "Roast på Berns" de sista delarna av "Boston Tea Party" gick lite på halvfart hoppas det blir lite mera fart i och med detta.

...annars "Guldfeber" och "Community" (båda på TV6).

2 kommentarer:

Frida sa...

Beck, Wallander... jag blir så trött. Det borde va ganska lätt att hitta något som kan toppa det? Söndagskvällar är ju ett perfekt tillfälle att titta på tv, och det går inte mycket sevärt. Synd!

andros sa...

Det hela är så enkelt att vi är vanemänniskor som samtidigt gillar deckare. Så 21:00 på söndagen är = deckare. Själv väljer jag mer än gärna något annat vid den tidpunkten.