tisdag 17 november 2009

TV-krönika: 17 oktober 2009

* Tillbaka med nya krafter efteratt ha varit bortrest fre-mån!

* TV6 är verkligen på G. Ny säsong av "Weeds" och så skall de börja visa "Entourage" från början. För tillfället kan nog bara Kanal 5 konkurrera med TV6. TV4 räknar jag inte med, de har i mina ögon bara "House" och "Glee" just nu plus femtioelva lättsamma underhållningsprogram.

Synd bara att de envisas med att köra "Paradise hotell". Snällt blev det nya elaka i dokusåpavärlden för att sedan vända tillbaka till elakt igen i och med "Robinson". Ungefär där är vi nu. Vi (det svenska folket) behöver acklimatisera oss och då duger "Robinson" och bara "Robinson" ett tag till.

* Ikväll: "House". Jag har missat alldeles för många avnitt denna säsong. Plus att jag måste beta av de nya avsnitten av "Family Guy", "Stargate universe", "V", "Modern family" "The middle" och "Community.

1 kommentar:

Stefan sa...

Instämmer till fullo angående TV6. Ja har klagat på kanalen ett antal gånger eftersom vi endast har sett repriser av repriser senaste åren, men det verkar som att man har gjort en lovande nysatsning.

Angående serierna så kan jag varmt rekommendera "Stargate Universe". Det händer väl egentligen inte särskilt mycket i varje avsnitt, men det är ändå fortsatt intressant hela tiden.

"The Middle" tycker jag inte fungerar alls och The Janitor kastas bort enligt mig. Att det i princip är en kopia av "Malcom in the middle" hjälper inte direkt.