fredag 24 juli 2009

TV-krönika: 24 juli 2009

* Jag blev positivt när jag bänkade mig framför teven igårkväll och tittade på "Friidrottskväll" på SVT1. Inte en massa intervjuer med skadade svenska stjärnor som beklagar sig. Och ville man ha statistik-rabblande kunde man istället ha bläddrat över till TV4 och A Lennart Juhlin istället. Inget ont om Juhlin & co men ibland vill man ha något mera, något nytt.

Och det fick vi verkligen igår när vi fick se Stefan Holm stå och filisofera över en korv med bröd på olika distanser kontra olika rekord och när Jonas Karlsson åkte ned till Etopien och drack whisky och mötte den ena guldmedaljören efter den andra. Synd bara att de började tidigare på friidrotts-säsongen med detta program.

Och jag är fortfarande inte klok över hur SVT och TV4 har delat upp friidrotten sinsemellan. TV4 har Golden League och SVT VM (tror jag) men sen då? Finnkampen, ungdomstävlingar, svenska tävlingar och mindre internationella tävlingar?

* Jag har helt missat "Being Human" på SVT. Ja jag vet vilken dag det går på och vilken tid. Men jahar en viss förmåga att missa det. OCh jag vill ju egentligen inte missa det när lysande Lenora Crichlow från "Sugar Rush" är med.

* Ikväll: "Snålvatten & jäkelskap", i brist på annat. Vad hände med de innehållsrika fredagskvällarna som vi hade förra/förrförra året med "Brotherhood", "Epitafios" mm.?

1 kommentar:

Unknown sa...

SVT och TV4 delar VM och kommer sända varannan dag. Kanske inte gör det hela lättare... :-)