fredag 5 september 2008

TV-krönika: 5 september 2008

* Nu har man sett två avsnitt av "Idol". Omdömmet? Nja... jo. Okej. Inte mera, allt är egentligen sig likt förutom juryn då. De är lite snällare och lite roligare och lite kunnigare, men annars känns de som kopior på varandra. Den enda som sticker ut efter två avsnitt är Anders Bagge och han framstår som den snällaste. Men var är skitsvöveln, häxan och rivjärnet då? Och alla riktigt dåliga "artister" som bara för där för att skämma ut sig själva och juryn?

* Den andra säsongen av "Heroes" har fått oförtjänt mycket skit. Hade inte den första säsongen varit så jävla bra hade den andra säsongen fått tummen upp. Ungefär samma sak som hände med "Lost" mellan säsong 1 och 2, och ytterligare en gång mellan säsong 3 och 4 (enligt mig bör tilläggas).

* Vecka 40(29 sept. - 5 okt.) är veckan med stort V på Kanal 5. Inte mindre än 10 serier drar igång denna vecka. Ni kan läsa när, hur och var på Kanal5.se eller helt enkelt kolla in min "På Gång:"-lista.

* Förutom ett par bra filmer är fredagskvällen ovanligt tunn. Därför ser jag fram mot Asafa Powell och Usain Bolts 100m duell på "Golden League" ikväll på TV4, 20:00.

9.65, 9.66... Vad tror ni?

3 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om permiärer och så. Du verkar ha bra koll så jag frågar dig; vet du när House har premiär på tv4?

andros sa...

Tyvärr vet jag inte mera än att House drog igång igen med säsong 4 på Canal+ den 2 september.

Jag har följt House sporadiskt men jag tror nog att TV4 har hunnit fram till säsong 4 (också) och i så fall dröjer det nog ett tag till innan vi får se den säsongen på TV4. För att Canal+ brukar ligga ett par månader/ett halvår före TV4 (eller ännu längre om vi har otur).

En sak som är säker är iaf. att säsong 5 drar igång igen i USA den 16 september.

Du kan även höra av dig hit: http://tvplaneten.se/1.302044/2007/12/03/tvplaneten_svarar_pa_besokarnas_fragor

Mejlen har jag inte just nu i huvudet men det står nog någonstans på tvplaneten.se hemsida.

andros sa...

Äsch...

http://tvplaneten.se/1.302044/2007/12/03/

tvplaneten_svarar_pa_besokarnas_fragor

...skall det vara (klipp och klistra).