tisdag 9 september 2008

Kristallen 2008 vinnarna


-Är du bögen i buren?
-Nej!
-Bögen är lös!

Ungefär så kunde låta på skolgården i mellanstadiet. Tramsigt och banalt kan man tycka så här i efterhand. Och någonstans där satte "Kristallen" tonen för humorn under kvällen - för Christer Björkman var inte lös, han satt i buren - den gyllene buren.

Det enda som föll mig i smaken var den inledande intervjun som Mackan & Erik stod för. De grabbarna kan man alltid lita på, hoppas de syns snart igen i rutan.

Annars var den runt-knullande dottern i familjen Andersson(?) bara pinsamt

Bästa tacktalet hade nog ändå personerna bakom "Gynekologen i Askim" som tackade fittan, ja utan den blir det inga barn gjorda...

"Ballar av stål" har varit i farten igen. Humorn som den serien står för känns bara mer och mer tragiskt och Hanna Wilenius gräver sin egen grav. Men det hindrar inte mig från att se fram mot "Ballar av stål", någon som vet när det har premiär?

Jag vet inte vem av programledarna under gårdagens gala som sa det, men de tog upp att ALLA svenska kanaler har chansen att vinna ett pris. Ja tjena. Möjligtvis kan TV8, TV4+ eller Kanal 9 vinna ett pris men ZTV, TV400 och TV6? Ha ha ha...


Just det man kanske bör nämna vinnarna också tillsammans med mina tips:


Årets underhållningsprogram
Vinnare: Stjärnorna på slottet, SVT
Mitt tips: Stjärnorna på slottet, SVT

Årets dramaprogram
Vinnare: Gynekologen i Askim, SVT
Mitt tips: Gynekologen i Askim, SVT

Årets humorprogram
Vinnare: Mia och Klara, SVT
Mitt tips: Mia och Klara, SVT

Årets barnprogram
Vinnare: Evas superkoll, SVT
Mitt Tips: Evas superkoll, SVT

Årets livsstilsprogram
Vinnare: Lyxfällan, TV3
Mitt tips: Grannfejden

Årets aktualitetsprogram
Vinnare: Efterlyst, TV3
Mitt tips: Rakt på med K-G Bergström, SVT

Årets kultur- och samhällsprogram
Vinnare: Uppdrag granskning, SVT
Mitt tips: Papas kappsäck

Årets dokumentärprogram
Vinnare: Klass 9A, SVT
Mitt tips: Klass 9A, SVT

Årets kvinnliga programledare
Vinnare: Anne Lundberg, SVT
Mitt tips: Anne Lundberg, SVT

Årets manliga programledare
Vinnare: Peter Settman, SVT
Mitt tips: Peter Settman, SVT

Årets program
Vinnare: Let’s Dance, TV4
Mitt tips: Let’s Dance, TV4

Och sist men inte minst...

Årets hederspris
Arne Hegerfors

SVT skryter med att de tog hem hela 8 priser. Ha! Det gjorde jag med, jag tippade alla rätt utom tre. :)

Inga kommentarer: