Visar inlägg med etikett studio 60 on the sunset strip. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett studio 60 on the sunset strip. Visa alla inlägg

torsdag 6 december 2007

Att följa alla sina favoritserier kräver sin man (eller kvinna)

Jag läste någonstans (Aftonbladet, kanske...) att Heroes inte förolämpar din intelligens. Och det stämde bra. Ett tag. Men för ett par avsnitt sedan när karaktärerna Thompson (Eric Roberts) , Mr. Linderman (Malcolm McDowell) introducerades och när Sylar härjade som mest med att skära upp huvuden och stjäla krafter då började jag undra om det inte gick för fort fram. När skall man hinna smälta allting? Och saken blir visst inte bättre nästa säsong när en hel hög nya hjältar skall introduceras. Då känns det skönt att Hiro finns och när han sedan skapar en rejäl cliffhanger genom att träffa på sig själv i framtiden - ja då blir man lycklig.


Om Heroes trots sin genialitet ändå vacklar går Dexter från klarhet till klarhet. Nästa måndag är det dags för säsongens sista avsnitt och det är olidligt spännande. Även om det är klart som korvspad att Dexter överlever och inte åker fast för säsong 2 rullar som bäst på andra sidan Atlanten. Enda nackdelen med "Dexter" som jag kan se just nu är introt. Jag blir altid hungrig när jag ser Dexter steka på en bit kött, ett ägg och mala kaffe. Men liksom orka gå och ta sig en nattmacka sent på kvällen.

Jag försöker så gott jag kan - kan i princip sammfatta mitt Jericho tittande. För det finns ingen serie som jag har "glömt" att titta på så ofta som Jericho. Serien är välgjord och spännande. Skeet Ulrich gör en bra comeback även om jag inte kan låta bli att skratta åt honom sedan jag såg "Family Guy" avsnittet The Perfect Castaway. Men ikväll skall jag försöka att se "Jericho" på TV4+ 22:00.


The Wire har jag också missat ett par avsnitt på. Inte bra. Fruktansvärt. Jag skäms. "The Wire" är en serie som alla skall se på och då menar jag ALLA. För det blir inte bätre än så här. Det är helt sant. "The Wire" hade gjort sig mycket bättre på "Sopranos" tid istället - söndagar på SVT2 efter Aktuellt. Sci-fi på TV6 och de lättsamma timmarna med "Idol" och humor på TV4 lockar för mycket nu när man inte behöver vänta på att kvällen skall börja med "The Riches" på TV3 19:50. Åhhh... vad jag saknar "The Riches".

Det finns en mängd serier som jag har slutat att titta på...
Eureka, Stargate Atlantis räcker att se på fredagskvällen.
Studio 60 On The Sunset Strip, jag gav liksom bara upp denna serie, det bara blev så.
Stargate SG-1 har som bekant nått sitt slut och det är gott nog. Att se serien en gång till är lite som grädde på moset.

eller som jag fortfarande följer:

Ugly Betty är given på tisdagar.
Supernatural likaså.
Stargate Atlantis missar jag inte på fredagar.
Friday Night Lights: bäst på söndagar.
Mythbusters: nästbäst på söndagar - förutsatt att det inte är repriser.

torsdag 8 november 2007

Detta tittade jag inte på igår

Jag tittade inte på Ståupp, de höga förväntningar sprack redan efter ett par minuter. Publikens pinsamheter gör mig olustig. Stand Up Comedy har inte gjort sig bra i tv sedan Adde, Lennie, Babben & co (no phun intended) härjade som värst i rutan under slutet av 1980 talet början av 1990-talet. Ståupp är bara några snäpp bättre Stockholm Live.

Det svarta hålet som suger upp all min tilltro till mänsklighetens sett att se på humor tänker jag inte ta upp mera än vad som ryms i denna långa mening.

Grotesco, jag stämplas hellre som en humorbefriad idiot än att sätta mig in i vad som är roligt med Grotesco. Skulle kanske fungera bättre ensam i tablån utan bihanget som följer halvtimmen före.

Studio 60 on the Sunset Strip, det började så bra. Proffsigt. Träffsäkert. Välspelat. Men jag orkar inte längre. Min hjärna är alldeles för slö för att ta in denna series genialitet klockan 10 på kvällen.

Boston Tea Party och Myggan har fått en redan delad nation ännu mera delad i frågan: Är det för mycket Filip och Fredrik på teven? Boston Tea Party är det bästa de har gjort på väldigt länge, mest tack vare Superfemman kanske, men det de gör nu är ändå bra mycket intressantare än vad 100 Höjdare del 47 är. Myggan däremot lyckas inte gå hela vägen.

Jag gjorde ett val för ett par månader sedan att jag skulle koncentrera mig på Bonde söker fru framför Ensam mamma söker. Bönderna var till en början intressanta. Men sedan när deras tilltänkta respektive presenterades då var det kört. 15 minuters klubben in da house!


Jag skulle slutligen vilja tacka Claire, Hiro, Isaac, Mica, Niki och de andra hjältarna. Ni räddar verkligen mina onsdagar.

torsdag 23 augusti 2007

Studio 60 och Kanal 5 skojar till det med CSI: Miami

Studio 60 on the Sunset Strip gjorde mej inte besviken igårkväll, ren och skär kvalité rakt igenom. Påkostade miljöer, bra skådisar, vasst manus och en spännande handling. Vem hade trott att ett psykbryt inför 9 miljoner tv-tittare skulle vara grunden för en hel serie (säsong)?



Detta är tillsammans med Lisa Kudrows The Comeback det bästa som Vänner skådisarna har gjort efter att serien tog slut (Jennifer Aniston räknas inte för hon var smart nog att göra ett par hyfsade insattser i några långfilmer under tiden hon spelade in Vänner).



Jag blev även positivt överraskad av Simma Lugnt, Larry! som efter sjutton vändor äntligen fick sin säsongspremiär. Larry var tillbaka med sina problem och vilka problem! Hans macka med torsk, kobelfisk, philadelphiaost, lök och kapris passade inte, han ville ha Ted Dansons macka istället. Skall man svara i telefonen när man har sex? Blir man mera troende om man om man räddas från att drukna under mystiska omständigheter? SVT1 är en given kanal på onsdagskvällar framöver.


Nu har även Kanal 5 hoppat på skämtet (se youtube klippen) som drog runt för en dryg månad sedan på nätet. Med tanke på säsongsstarten av CSI: Miami den 6 september.

CSI Miami - Endless Caruso One Liners

...och.

CSI: Jim Carey


Nästan gång ni ser reklamen för CSI: Miami på Kanal 5 fattar ni.

onsdag 22 augusti 2007

Nu är teve hösten igång!

För mig drog höstens teve igång igår kl. 20:00 på Kanal 5 när Kyle XY kom tillbaka i rutan efter en tids uppehåll. Och vilken start den serien hade! Vi fick se Adam Baylin Kyle XYs skapare som var på pricken lik Kyle fast äldre och Brian Taylor, Adams vänn, Tom Foss som sprängde labbet Zzyzx där Kyle XY skapades, Adam Baylin blev dödad och Kyle återvänder till familjen Trager. Och inte att förglömma vi fick se Jessie XX Kyles "syster".

Tur i oturen är att det inte sänds något Weeds på TV3 22:00 ikväll, det är träningslandskamp i fotboll mellan USA och Sverige. Nu kan jag koncentrera mig på premiären Studio 60 on the Sunset Strip. Serien som handlar om vad som händer bakom kulisserna på en känd fiktivt sketchshow när allt går åt helvetet. SVT1 22:00 ikväll.


Emmy Award-winning executive producer-writer (NBC's "The West Wing") Aaron Sorkin and Emmy Award-winning executive producer-director (“The West Wing”) Thomas Schlamme return to television with this crackling take on the drama behind the humor of producing a popular, late-night comedy sketch show, "Studio 60 on the Sunset Strip."


In the new drama series, Sorkin lays bare the backstage politics, romances and delicate balance between creative talent, on-air personalities and network executives in an instant text-messaging world. Prominent are Jordan McDeere (Amanda Peet, "Syriana"), a savvy new network entertainment chief who inherits a massive public relations disaster on the series -- even before she starts her first day -- and Matt Albie (Matthew Perry, "Friends") and Danny Tripp (Bradley Whitford, "The West Wing"), a brilliant creative team that she wants to resurrect the program.


Also playing crucial roles are the sketch comedy series stars Harriet Hayes (Sarah Paulson, "Down With Love"), Simon Stiles (D.L. Hughley, "The Hughleys") and Tom Jeter (Nathan Corddry, "The Daily Show with Jon Stewart"), their normally cool-headed director, Cal Shanley (Timothy Busfield, "thirtysomething") as well as supreme network honcho Jack Rudolph (Steven Weber, "Wings"). nbc.com/studio 60 on the sunset strip


(bild via nbc.com)