tisdag 21 januari 2014

Vad jag skall titta på vecka 4 (2014)

Jag har tittat på lite flera filmer än vad jag brukar göra under en gångna veckan vilket gjorde mitt tv-tittande blev lidande. Plus att jag helt hade glömt bort att "Shameless" (US) hade dragit igång igen, så det var jag tvungen att titta ikapp på. Men jag han ändå med en hel del. "True Detective" var lysande och "Ironside" var inget vidare. Ungefär vad jag hade räknat med.

Plus en hel del galor både i Sverige och utrikes som man måste hålla sig ajour med på ett eller annat sätt.

TV

Guldbagge-galan, SVT1, 20:00, måndag
Galor förra veckan och galor denna vecka. Tittar jag igenom listan över de nominerade så har jag i vanlig ordning inte tittat på en enda. Svenska filmer gör sig bäst på teven tycker jag. Och då gör det inget om jag får vänta ett halvår eller så.

Handbolls-EM, TV4
Det börjar dra ihop sig nu för Sverige. Jag måst erkänna att jag är dålig på att följa handbollen men de sista matcherna (som förhoppningsvis) leder fram till en semifinal får man ju bara inte missa!

Mia på Grötö, TV4, 21:00, onsdag
Maria Montazami, Laila Bagge mfl. får ursäkta sig detta är Sveriges bästa helsvenska pratprogram.

Fittstim - min kamp, SVT1, 21:00, torsdag
Första delen var intressant så man vill ju inte missa del två. Och jag hade rätt - med råge - efterdyningarna på twitter nådde monumentala propportioner. Jag kan tänka mig att det blir något liknande denna gången.

En clown till kaffet, Kanal 5, 21:00, torsdag
Hela veckans största tablå-favorit. Som jag har längtat efter detta då de liknande programmen "Så mycket bättre" gick på tomgång och hade sin svagaste säsong hitintills och "Stjärnorna på slottet" och dess medverkandes historier inte berörde mig lika mycket som alla andra verkar tycka.

Här kan ni läsa mera om En clown till kaffet!


NÄTET

Supernatural
Utöver "Shameless" så missade jag även att "Supernatural" hade dragit igång efter juluppehållet. Men till skillnad från "Shameless" så var "Supernatural" inte ett lika kärt återseende.  Jag kommer att fortsätta att titta på det men jag hoppas att detta blir den näst sista säsongen och att säcken knyts ihop under den kommande.

Looking
En av de största snackisarna under 2014. Det blir att titta på något avsnitt eller två. Men det känns ändå som om jag har fullt upp med "Girls".  Även om de inte är lika. Men ändå är det . Ja ni fattar.

3x serier
"Helix" har jag inte hunnit med ännu och "True Detective" har blivit ett måste. Men jag kommer nog ändå att försöka hinna med Starz "Black Sails" först.

Det är väl det jag skall hinna med under denna veckan.








Inga kommentarer: