måndag 12 juli 2010

TV-krönika: 12 juli 2010

* Solen steker, VM är avklarat och i tv-rutan råder nästintill stiltje. Det enda som jag ser fram mot så här under vardagarna nu i sommar är "Sopranos" vid elva tiden på kvällen. Annars är det dött. När skall TV-Sverige inse att det är på sommaren som man har tid att titta på TV?

Det är näst intill skandal när man tittar på TV3:s utbud idag måndag. "Våra bästa år", "Masterchef Australia", "Keno" plus en film mitt i natten det är det enda de mäktar med som inte har ett R (repris) bakom sig.

* Men som sagt, man kan alltid lita på "Sopranos" och idag är mina favorit Hugh Fearnley Whittingstal tillbaka med sitt program. Plus Eurosports nästintill bortglömda pärla wrestling vid niotiden på kvällen som jag mer än gärna pushar lite extra för.

* Ikväll: ....utöver "Sopranos" och Wrestling, Svenska/danska Hollywoodfruar som en uppladdning inför Kanal 5:s premiär av "Ja, vi elsker Hollywood" imorgon och "Sex education" vuxen varianten av att läsa KP (Kamratposten) kropp och knopp (var de så den hette?) sida. Så där lite skämmig fast ändå inte.

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag håller med. Usch vad tråkig tv-tablån är nu! Repriserpå repriser, och det på dåliga program dessutom. Och filmerna... Visst är det trevligt på kvällen att se någon bra film, men det är ju alltid samma filmer som visas. Och inte är det några bra sådana. Man kan tro att det inte har gjorts några filmer efter -95.

Ett litet tips är ju In treatment som går innan sopranos, vilket jag sitter klistrad vid :)

andros sa...

Jag är inte så förtjust i "In Treatment" om jag skall vara ärlig. Vissa delar är helt briljanta men för det mesta blir det upprepning tycker jag.

Nu har jag tappat namnet på skådisen och hans namn i serien men säger jag Frasier farsa så vet du nog vem jag menar. Hans funderingar och diskussioner är helt klart bäst, iaf. i säsong 2 :)