lördag 29 augusti 2009

Och vinnarna är...

Underhållning

Berg flyttar in, TV4
Let's Dance, TV4
Mästarnas Mästare, SVT
Skavlan, SVT
Vem kan slå Filip & Fredrik, Kanal 5

Jag trodde att "Mästarnas Mästare" var ohotad, men ack så fel jag hade.



Drama

De halvt dolda, SVT
Familjen Babajou, SVT
Livet i Fagervik, SVT
Maria Wern - Främmande fågel, TV4
Wallander, TV4

Jag var i valet och kvalet mellan "De halvt dolda" och "Familjen Babajou". Men jag valde rätt skulle det visa sig.


Humor

Ballar av stål, Kanal 5
Hjälp!, TV4
Lilla landet lagom, Kanal 5
Mia och Klara, SVT
Parlamentet, TV4

Hjärnan sa "Mia och Klara" men hjärtat sa "Hjälp!" och eftersom att jag tippade med båda i åtanke så ger jag mig själv ett rätt här.


Barn

Barda, SVT
Häxan surtant , SVT
Jonson & Pipen, TV4
Osynliga sår, UR
Stava med skägg, SVT

Tydligen var "Osynliga sår" en alldeles för tung serie jämnfört med sina konkurrenter


Livssstil

Antikrundan, SVT
Arga snickaren , Kanal 5
Grannfejden , TV 3
Halv åtta hos mig, TV 4
Lyxfällan, TV 3

Så här i efterhand känns vinnaren helt given, men också helt givet tråkigt. Jag hade Antikrundan som möjlig vinnare men jag höll på "Halv åtta hos mig".

Sport

Champions League, TV6
Handbolls-VM, TV4
OS i Peking, SVT
Vasaloppet, SVT
Vinterstudion, SVT

Yes! Jag lyckades tippa rätt!


Kultur & Samhälle

Kalla fakta, TV4
Kobra, SVT
Matakuten, TV4
Uppdrag granskning, SVT
Världens konflikter, SVT

Även här tippade jag rätt!


Dokumentär

Diplomaterna, SVT
Ebbe - the movie, SVT
Familjen Bonnier, TV4
Himlen kan vänta, SVT
Sjukhuset, TV3

Rätt nr. 6.


Nyhets- och debattprogram

Agenda, SVT
Debatt, SVT
Kvällsöppet med Ekdal, TV4
Racet till Vita Huset - Filip & Fredriks valvaka , Kanal 5
TV4 Nyheterna, TV4

F&F vann inte. De skulle vara för bra för att vara sant om de hade varit så.


Årets manliga programledare

Simon & Tomas TV3
David Hellenius TV4
Fredrik Skavlan SVT
Filip & Fredrik Kanal5
Stephan Yüceyatak UR

Mina två favorit-homosar vann inget pris, nej jag tala inte om F&F. *ba-dump-tschh*


Årets kvinnliga programledare

Renée Nyberg TV3
Carina Berg TV4
Anna Charlotta Gunnarson UR
Sofia Wistam Kanal5
Anne Lundberg SVT

Carina Berg vann välförtjänt och ger med den fjärda rätta tippningen.


Årets program

På spåret SVT
Martin Sundborn SVT
Ramp UR Sara Holmberg UR
Erik & Mackan – Snygga och smärta TV6
Let's dance TV4
Boston Tea Party Kanal5

Min tippning på Erik och Mackan var långsökt. På Spåret var ju egentligen självklara vinnare ett slags tack för lång och trogen tjänst nu innan det nystartar med Luuk och Lindström


Och slutligen kammade Robert Aschberg hem ett pris för lång och trogen tjänst. Läs mera om vinnarna på Kristallen.tv.


Där har vi det 8 rätt av 12 på de jag trodde skulle vinna och 3 rätt av 12 på de jag hoppades skulle vinna.

3 kommentarer:

M i c k a sa...

klart att Mia och Klara skulle vinna igen :D de är ju bäst! hehe bra program för övrigt, var spännande.

andros sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
andros sa...

Jag är inget jättestort fan av Mia och klara men visst är de sevärda. Själv är jag mera glad över att det skall spelas in en till säsong av Hipp, Hipp! :)