måndag 3 augusti 2009

Kvinnor så får mig att rysa...

Länge var "24" Kim Bauer (Elisha Cutbert) ensam kvinna på tronen i kategorien: "osympatiska fruntimmer som jag inte tål i tv-serier". Googla på "hate kim bauer" och du har strax över 10.000 träffar. Så jag vet att jag inte är ensam om att tycka det.

För ett par år sedan blev jag varse om att det är inte Dexter, i tv-serien "Dexter" som är den obehagliga i den familjen utan hans syster Debra Morgan (Jennifer Carpenter). Hon beter sig som en uppstuddsig 16-årig lillebror till Dexter inte som en ett par år yngre syster.

Och nu har vi alltså en ny utmanare Megan Smith (Joanna Garcia, bilden) i "Privileged". Det är henne jag stör mig på, inte de två bortskämda snorungarna hon passar upp på. Det är något konstlat och falskt över hennes gestaltning. Hon känns för plastig och för energisk. "Privileged" är en hyfsat bra serie förövrigt men jag gråter inte blod över att det bara blev en säsong.

2 kommentarer:

Thunman Sköld sa...

Bra tema - och jag håller med i alla tre fallen, skulle kunna lägga till Lila i Dexter också. Guud, så jag hatade henne.

Stekspaden sa...

Dissa inte Deb. Hon är bra.