fredag 28 augusti 2009

Kristallen - Tittarnas priser


Redan i mitten av juni spekulerade jag i vilka som jag tror/hoppas på skall vinna priser under kvällens Kristallengala. Men jag har ännu inte framfört mina funderingar om vilka som tar hem tittarpriserna:


Årets manliga programledare:
Simon & Tomas TV3
David Hellenius TV4
Fredrik Skavlan SVT
Filip & Fredrik Kanal5
Stephan Yüceyatak UR


Det blir tyvärr David Hellenius som vinner. Inte för att jag tycker att han är dålig, tvärtom, utan för att det känns så väldigt uppenbart och fantasilöst att han tar hem priset. Själv hoppas jag på Simon & Tomas. Och hur kan det komma sig att Stephan Yüceyatak lyckades knipa en nominering? Jag kan ärligt talat inte komma på något program som han har varit med i...



Årets kvinnliga programledare:
Renée Nyberg TV3
Carina Berg TV4
Anna Charlotta Gunnarson UR
Sofia Wistam Kanal5
Anne Lundberg SVT


Jag tror och hoppas på att Carina Berg vinner. Det måste stå mellan henne och Anne Lundberg, allt annat vore fel. Både Nyberg och Wistam har synts väldigt lite i rutan under året. Wistam var intervjuare i "Wipeout" och Nyberg har varit med i... ehh. Ingen aning faktiskt? Anna Charlotta Gunnarson känns lika långsökt som Stephan Yüceyatak nominering.



Årets program:
På spåret SVT Martin Sundborn SVT
Ramp UR Sara Holmberg UR
Erik & Mackan – Snygga och smärta TV6
Let's dance TV4
Boston Tea Party Kanal5


UR får även här en fribiljett, deras nomineringsmöjlighet borde bakas in i SVT:s på samma sätt som TV3 och TV6 buntas ihop. "Erik & Mackan - Snygga och smärta" får min röst.

Inga kommentarer: