tisdag 16 juni 2009

Grader av helvetet... lokal-tv och byskvaller

Jag har en viss tendens att rangordna vad jag tittar på teven. Ge mig ett vetenskapsprogram om någon påstådd planet som liknar jorden 100 ljusår bort eller en dokumentär om svarta hål och jag sitter som klistrad. Det som händer i Vintergatan är något mindre intressant. Saker som sker utanförEuropa är något mindre lockande än det som sker i övriga världen på samma sätt som det som sker i Europa är intressantare än vad som sker i Sverige.

Ni kanske anar vart jag är på väg va? Men jag kör linan ut ändå.

...det som sker i länet man bor i lockar inte lika mycket som allt det andra som händer i Sverige. Samhället man bor i lever sin egna gång utan att man bryr sig och "byskvaller" avskyr jag.

Och nej lokal-tv har aldrig varit någon favorit. Men de programledare som år efter år sitter kvar bakom sitt skrivbord och rapporterar om saker som har föga nyhetsvärde i resten av Sverige är antingen sanna hjältar eller riktiga idioter. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket.

Inga kommentarer: