Visar inlägg med etikett kenny vs spenny. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kenny vs spenny. Visa alla inlägg
söndag 20 januari 2013
Kenny vs. Spenny - Gratis på Youtube!
Kenny Hotz den ena halvan av "Kenny vs. Spenny" lägger ut hela serien på Youtube tillsammans med två av hans mindre kända serier "Testess" och "Triumph of the Will" + en hel del annat.
Här hittar ni hans kanal!
Etiketter:
kenny hotz,
kenny vs spenny
tisdag 9 augusti 2011
Kenny och Spennys nya tv-projekt
uos. Och jag är i vuxen ålder barnsligt förtjust i kiss och bajs-humor - så länge om den är hyfsat smart. "Kenny vs. Spenny" var det. Mestadels i alla fall.
Julen 2010 sändes det sista avsnittet av "Kenny vs Spenny", en julspecial, som inte var särskilt roligt. På
det hela taget en rätt trist avslutning såhär efter 86 avsnitt.
Men nu har de gått vidare i karriären med var sin ny serie. Spenny (eller Spencer Rice som han egentligen heter) med "Single White Spenny" och Kenny (Hotz) med "Kenny Hotz's Triumph of the Will".
"Single White Spenny" känns väldigt mycket som en Spenny serie. Vi som kan våran Spenny vet att han försökte odla en mera seriös sida i "Kenny vs. Spenny" gentemot Kennys tramsande. Denna serie handlar om Spenny som är singel och driver en Buttericks-liknande butik tillsammans med sitt jobbiga butiksbiträde Jessica.
Spenny har även ett svårt förhållande till sin mamma som inte har brytt sig om honom det minsta under hans uppväxt. Vilket speglar hans oförmåga att hitta den rätta i sitt liv.
"Kenny Hotz's Triumph of the Will" är likt Spennys serie en väldigt typiskt Kenny-serie. Vi får se Kenny utsätta sig själv (och andra) olika uppdrag. I det första avsnittet testar han på den amerikanska drömmen genom att börja från början likt alla immigranter som kom till USA. Enligt hans egen tolkning alltså. Han jobbar sig upp från att vara naken i öken någonstans utanför Las Vegas till att tjäna storkovan genom att använda sig av tips och tricks.
Och i det andra avsnittet försöker han sluta att äta kött och så håller det på i sex avsnittet då alltifrån judar, fransmän och kannibalism avhandlas.
Men är dessa serie bra då? Nja inte direkt. Men de är över förväntan och för alla oss som vill ha mera "Kenny vs. Spenny"-action är detta ett bra substitut tills de har något nytt projekt tillsammans.
"Single White Spenny" finns förövrigt att se på youtube. Passa på innan de försvinner!
Officiell hemsida för: Single White Spenny och Kenny Hots's Triumph of the Will.
söndag 8 november 2009
Nitro Circus, Kenny vs Spenny och Pranked
Som titeln skvallrar om handlar detta inlägg om dessa rätt harmlösa humorprogram som jag har fattat tycke för. De är lagom roliga utan att bli för folkliga, samtidigt som vissa av inslagen framkallar en viss ewww... känsla.
Nitro Circus, Johnny Knoxville senaste skapeles i rakt nedstigande led från ursprungs serien "Jackass" - men detta är betydligt mera sofistikerat Istället för att köra ned kundvagnar från branta trappor försöker de istället att göra bakåtvolter med monsterstrucks, basejumpa från takterrasser och liknande saker. Visst blir det lite väl barnsligt ibland och vissa grejer de gör har egentligen inte något att göra med själva extremsport delen av programmet med det är jag beredd på att ta.
Pranked, en snäll serie av och med killarna bakom siten Collegehumor. Inte tramsigt och snällt som man blandannat kan se i "AFV", inte heller bara en massa äckligheter och snusk som man lätt skulle kunna tro att en sådan här serie premierar.
Kenny vs. Spenny, jag blev väldigt glad när jag insåg att Comedy Central hade börjat att sända denna serie. Senast vi kunde se denna kompisduo göra åtlöje av sig själva var på TV6(?) för något år sedan kvart över alldeles-för-sent-på-natten. Helt klart favoriten av dessa tre serier.
Etiketter:
kenny vs spenny,
nitro circus,
pranked
tisdag 4 mars 2008
Kenny och Spenny vädrar morgonluft
Höjdpunkterna från det bästa Kenny vs Spenny avsnittet: "Who Can Blow The Biggest Fart?".
Etiketter:
kenny vs spenny
fredag 2 februari 2007
TV6
TV6 är en kanal att hata eller älska, för tillfället älskar jag den kanalen. Från början profilerades TV6 som en kvinnokanal när den hade premiär 1994. Strax innan TV6 övertog ZTVs innehåll i maj 2006 var TV6 en mindre bra kanal, jag kan sträcka mig så långt till att kalla den en skitkanal. Allt som visades var en och annan c-action film eller i bästa fall b-action. Inga intressanta serier, överlag inget intressant utbud. Tråkigt.Men helt plötsligt när Radio och TV-verket gav TV6 ett nytt sändningstillstånd övertog de ZTV och utvecklade dåvarande ZTVs programutbud. TV6 blev den nya "manskanalen", något år tidigare hade TV3 profilerat sig som "kvinnokanalen" (Viasat kan verkligen täcka upp behoven hmpff...). TV6 blev, och är, bättre än dåvarande ZTV som mera riktade in sig på ungdomarna. Jag gillar TV6 i dess nuvarnade form. <3
Bra:
De visar inte de allra bästa och nyaste filmerna men de filmer som visas håller ändå bra klass. TV6 är bra på att göra reklam föra sina filmer, de använder sig av ironi och håller sig på den fina gränsen mellan kul/halvkul och pinsamt. Exempel Dödligtvapen 3; Spela upp låten Hockeyfrilla när Mel Gibson springer in på ischockeyrinken med sitt böljande hårsvall.
Överlag bra sitcoms med en blandning av gammalt och nytt som: Grounded for Life, Drew Carey Show, Våra värsta år, Scrubs och My Name Is Earl.
Bra scifi serier: Star Trek: The Next Generation, Smalville och Special unit 2.
De visar serier som jag vill se (lite egoistiskt, jag vet) som inte visas på någon annan kanal: Kenny vs Spenny, Robot Wars, F/X: The Series.
De är hyfsat konsekventa, alltid samma innehålla fram till kl. 21:00.
Simpsons, ofta och mycket!
Dåligt:
Alldeles för många realitydraman. Cops, World's most amazing videos mfl.
Visar som alla andra kanaler idiotiska spelprogram (Lyckochansen).
Okonsekventa om film visas vid 21:00. Är man inrutad på att följa någon serie som oftast börjar vid 23:10 kan den likaagärna börja vid 22:40 tiden.
Slarvade bort David Letterman.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)