tisdag 28 januari 2014

Vad jag skall titta på vecka 5 (2014)

Många besvikelser under den gångna veckan. Men även ett par positiva överraskningar.  Först till besvikelserna. "Supernatural", denna serie måste verkligen knytas ihop under nästa säsong. De drar ut huvudhandlingen å det grövsta när de plockar in nya fall som inte har med något att  göra. Plus att det som har med saken (stoppa världens undergång, typ) att göra känns allt mer och mer invecklat. Tack men nej tack.

Och det positiva då. "Looking", jag hade inga större förhoppningar på denna serie men den har helt klart sin charm. Den känns ändå som en nedtoning från de tidigare lika serierna "Girls", "Entourage" mfl. Även tidigare under den förra veckan han jag med "True Detective" som är  kandidat till årets bästa tv-serie än så länge. Och slutligen "Black Sails" som känns som en stabil serie i en genre som egentligen inte existerar.

TV

Tjockare än vatten, SVT 1, 21:00 måndag
Jag vet inte mycket mera om denna serie än att jag måste kolla upp vad det är för typ av serie. Kan vara bra eller inte. Finns på SVTPlay.

Elementary, TV4
"Elementary" är ändå en hygglig serie.  Det känns ändå lite fel att prata ner den serien med tanke på hur bra originalet är. Ja ni vet. TV4 har repriserat denna serie vid tolvslaget varje dag och är således en alldeles utmärkt serie att somna till.

Fittstim - min kamp, SVT 1, 21:00, torsdag
Har blivit lite av ett måste.Och som jag har sagt tidigare - man vill ju hänga med i vad som sägs på twitter under kvällen och den kommande dagen

Melodifestivalen 2014, SVT 1, 20:00, lördag
Som jag hatar att älska detta storslagna evenemang. Många okända namn för min del i den här första deltävlingen. Bara Yohio och Paparizou känner jag igen resten är som ett svart hål. Då blir det flera överraskningar och det är alltid att föredra.

Sherlock, SVT 1, 21:30, lördag
Även i år har SVT den goda smaken visa en "stor-serie" efter Mellon. Det måste nog vara det fjärde eller femte året på raken som de gör detta. Missa för allt i världen inte "Sherlock"


NÄTET

Helix S01E05
Jag var lite tveksam över denna serie. Det är så mycket som jag stör mig på. Hissmusiken de envisas med är en sak.  En annan är hur korkat de, framförallt, smittade bär sig åt är en annan. Men jag kan ändå inte låta bli att längta till det femte avsnittet.

Black Sails S01E02
Denna serie hade nog mått bra ett dubbelavsnitt i början. Men nu fick vi inte det så jag räknar även in detta som ett premiäravsnitt för att reda ut handlingen lite mera.

Det finns 4-5 serier till om jag tittar på men som inte är värda att nämna. Jag väntar mest på att "The Walking Dead" skall dra igång igen. Och även "Matvel's Agents of the S.H.I.E.L.D (med Deathlok)och "Comic Book Men.










Inga kommentarer: