måndag 13 januari 2014

Vad jag skall titta på vecka 3 (2014)

Jag hann väl med det mesta som jag tänkte titta på under förra veckan. Förutom "Almost human" då.  "Moonshiners" kom emellan, säsong 3 hade premiär redan i november förra året men det hade jag helt missat. "Moonshiners" är just nu min favoritserie på Discovery Channel då "Gold Rush"  har villat bort sig in spin-off träsket. Med inklämda specialavsnitt och flängande jorden runt efter nya ställen att bryta guld på. För att inte tala om alla before- och aftershows.

Nej tack.


TV

Måndag
Måndag för et eget litet stycke i veckans "Vad jag skall titta på vecka X"-inlägg för det är mycket intressant idag som har premiär (och som krockar).

-Svenska Idrottsgalan 2014 (SVT), som med så många andra galor är det klubben för inbördes beundran. Men jag köper det ändå.  Till en viss del.
- Farmen (TV4), många i min närhet var överförtjust i att "Farmen" hade nypremiär förra året. Men jag fastnade inte riktigt för denna dokusåpa som jag gjorde förr om åren. Ger det dock en ny chans i år.
- Handbolls- EM (TV4) drar igång igen. I den här typen av sport så följer jag Sverige i medgång. Inte i motgång. Hoppas att det går bra.
-Sherlock (SVT), en ny reprissändning. Perfekt att titta på igen då jag har en teori om att Sherlock har blivit lite mera happy-go-lucky under den tredje säsongen. Måste se något av de tidigare avsnitten för att se om jag har rätt.
-Brooklyne nine nine (TV6), missade första avsnittet. Men jag såg piloten då den släpptes förra året. Jag blir nog inte besviken när jag tittar på det andra avsnittet.

Fittstim - min kamp, SVT1, 21:00, torsdag
Jag har saknat Belinda Olsson sedan hon slutade som debattledare i "Debatt". Och ämnet i sig kommer nog säkerligen att röra upp många känslor. Man vill ju veta vad twitter-flödet kommer att prata om under torsdagskvällen.

Drömmen om Amerika - Kristoffer Appelquist, Kanal 5, 21:00, torsdag
Jag saknar verkligen den gamla Kanal5.se sidan. Där man kunde läsa lite mera utförligt om deras inhemska serier och program. Nu på hemsidan har "Drömmen om Amerika" en plats i tablån bara. Vill man läsa mera om vad det handlar om får man googla fram det själv.

Ironside, SVT2, 22:00, fredag
Nedlagd efter bara 4 avsnitt. Konstigt att SVT plockar upp en sådan serie. Det är ju något som reklamkanalerna gör i allmänhet (och TV6 i synnerhet). Men jag måste ändå titta på det första avsnittet för att se om det är så illa som det verkar.

Lördag
Även lördag får en egen post då det är mängder med bra teve som visas denna dagen.

- Stjärnorna på slottet. Maria Lundqvists dag
- P3 Guldgalan
- Mauro & Pluras tågluff. Det händer inte mycket, men det är ändå bra teve.
- Det största äventyret. Det händer inte mycket, men det är ändå dålig teve (har jag sett del 1 och 2 så känner jag ändå att jag måste titta på del 3).


NÄTET

Almost human
Se förra veckans inlägg...

Moonshiners S03E03-
Skall försöka att titta på de resterande avsnitten som jag har missat. Är halvvägs in i det tredje avsnittet för tillfället. Och det är minst lika bra som tidigare år. Jim Tom och Tickle briljerar som bara de kan.

True Detective S01E01
Kvällsblaskorna har älskat sönder denna serie. Därför är jag lite tveksam. Men premiären (igår) skall jag givetvis att titta på någon gång under denna vecka.

Helix S01E01
Just för tillfället är mitt liv lite fattigare då jag inte följer någon sy-fy serie (om nu inte Almost  human räknas). Det får bli ändring på det i och med Helix, en Syfy-serie som hade premiär i slutet av förra veckan.

Sherlock S03E03
Fick jag bara tittat på ett enda avsnitt av alla som finns att tillgå under denna vecka så skulle jag med största sannolikhet att prioritera säsongens sista avsnitt av "Sherlock". Och man är ju nyfiken på om brorsan Lars Mikkelsen leverer lika bra Mads.

Det var väl allt jag skall titta på denna veckan. Och så finns det säkert en hel hög med just-i-fan-den-serien-glömde-jag serier också.






Inga kommentarer: