torsdag 26 maj 2011

TV-krönika: 26 maj 2011

* De senaste veckorna, eller till och med månaderna, har jag märkt ett skifte i mitt Discovery-tittande. Istället för att bänka mig framför mina favoriter "Dirty Jobs", "Mythbusters", "American Choppers", "Så funkar det" mfl. program har jag istället nästan helt tröttna på dem och tittar nu istället på helt andra program.

Nu skall det vara "Gold Rush Alaska" - med grabbarna ansiktsbehåring som letar efter guld som inte verkar finnas, "Swamp/American Loggers" - äntligen en funktionell (Pelletiers i "American Loggers") och sympatisk familj som har hand om ett storföretag, "Desert Car Kings" - upprustandet av dessa ökenvrak är inte grejen med detta program det alla roliga grejer de hittar i bilarna.

* Både de svenska och utländska kanalerna börjar närma sig sommar-koman som infaller i början av Juni. Men idag skall jag iaf. titta på "Bored to Death"

...om jag inte fastnar framför de 14 nya tv-kanalerna som jag fick i och med installationen av mina nya Canal Digital HD-box.

Inga kommentarer: