onsdag 22 september 2010

Mike & Molly S01E01

Kortfattad handling: Överviktiga Mike Biggs är en ensamstående man, tillika polis, vars enda vän är den snabbkäftade Carl Mcmillan. Han spenderar sina kvällar och helger på OA (Overeater Anonymous). Där går även Molly Flynn, även hon ensamstående och överviktigt, som bor med sin pinnsmala syster och mor som kan vräka isig vad som helst utan att gå upp i vikt.

Ni ser ju själva hur jävla korkad premissen är för denna serie? Jag skrev ett twitter-inlägg igår om ”Mike & Molly” och nu när jag har sovit på saken så skriver jag fortfarande under om detta:

Mike & Molly S01E01 - en sådan fruktansvärd dynga!!1!!1 Tjockskallig amerikansk komedi om tjockisar som är uppbackade av pålaggt skratt.

Det där med pålagda skratt är en farosot som fortfarande tycks gäcka de amerikanska sitcomsen. Annars är skämten mossiga. En afrikansk kock på en sylta som ironiserar sig över den amerikanska matkulturens krock med hans hemland. Systern som röker en äppel-holk inför polisen. Dumdryga skämt om desserter. Och så vidare...

Nej jag har inget gott att säga om denna tv-serie. Jag kan inte förstå att Chuck Lorre (The Big Bang Theory, 2/1 men) är en av dem som ligger bakom detta, vad gick fel?

Inga kommentarer: